Main Pages

Wednesday, June 15, 2011

Lagi Utusan Malaysia Hina Islam !

<<<<<<< Salam Hormat >>>>>>>>

Akhbar yang penuh kontroversi, Utusan Malaysia milik UMNO  hari ini  menunjukkan kejahilan agama melalui kartunisnya dalam  menyiarkan ruangan kartun yang cuba mempermain-mainkan hukum Islam iaitu hukum tentang persaksian kes rogol dan zina

Bagi aku akhbar ni jelas cuba mempermain-mainkan hukum Islam yang datangnya daripada Allah.Buktinya dialog kartun yang cuba digambarkan oleh pelukis langsung tidak sensitif pada hukum Islam bahkan mempersendakan hukum Islam. Ia menggambarkan seolah-olah hukum membawa 4 orang saksi itu tidak boleh diguna pakai tetapi video dan gambar boleh dijadikan sebagai bukti. 

Dalam kartun ni juga menunjukkan golongan ilmuan seperti ustaz sangat lemah berbanding pihak polis.Kecangihan dan kepesatan dunia sekali pun kalau hal-hal yang berkaitan rogol,liwat,khalwat tidak di bawa 4 orang saksi yang tidak fasik maka kita tidak boleh menghukum seseorang itu bersalah walaupun ada pita rakaman,video,kamera dan sebagainya.

Apa motif kartunis ni? Aku harap Utusan Malaysia wajib memohon maaf kepada umat islam keseluruhannya dan menarik balik ruangan kartun ini...

Ruangan kartun yang menghina islam di Utusan Malaysia

 p/s....dah 10 tahun rasanya aku tak beli Utusan Malaysia ni...lagi baca Utusan lagi cetek ilmu..Orang Melayu selalu di kencing hidup2 oleh akhbar ni...Malang sungguh!

17 comments:

..cik gugu.. said...

betol.. gugu pon x ske bc utusan..
byk psl politik yg ntah pape..

nadiya taqwa adam said...

betol3 .
kat rumah pun dah lama tak beli surat khabar utusan .
berita kat tv pun dah tak lalu nak tengok sebab terlalu banyak fitnahh .

HAKMI said...

dulu melaka jatuh ketangan portugis pon pasal utusan malaysia la.....masa tu depa panggil utusan melaka.....

PHDUT said...

sindiran.. mereka yg tak menerima perkembangan dalam teknologi semasa tu lagi la menghina islam.. seolah2 islam itu jumud tidak dpat menerima perkembangan teknologi..

Khairul Anuar ( K.A ) said...

biasa la diorang ni nak menghalalkan yang haram dan sebaliknya...dangkal sgt pemikiran diorang ni...

Ain Zulaikha said...

hurmm harap dia orang tak diamkan diri.

Khairul Anuar ( K.A ) said...

utusan akan diamkan diri dan jadi besi mcm ustaz tu kata dalam ruangan kartun tu...

Haruuta Chan said...

saya ada pendapat, tapi takut diterima, tapi saya boleh ckap , actually ada makna tersembunyi disebalik kartun nih :)

Khairul Anuar ( K.A ) said...

@haruuta Chan...sy fhm maksud awk...mksud tersmbunyi adalah utusan klaw boleh nk sabitkan DSAI sebagai pelaku dalam tu....islam kata bawa 4orang saksi,so puak2 ni berputih mata...last2 diam cmtu ja...tgkapn trhadap pengedar video pn x...polis bersandiwara dan tercalar kredibility...anak2 muda dihidangkan dgn bhn lucah oleh media2 yg pngampu dan xbebas...mahkamah sekular di gunakan untuk selesaikan isu2 brkaitn islam walhal mhkmh syriah untk kes cerai,mslah rmh tngga...malaysia ni xamal ngara islam tapi amalkan sekular....

pangiran hijau said...

berpeganglah pada Al Quran dan as Sunnah,pasti umat x kan tersesat..,komen gua pada org2 yang menyindir kata2 dan arahan Allah dalam Al Quran mengenai perlaksanaan hukum hudud adalah kamu seolah2 berperang dgn Allah..kamu BERPERANG dgn Allah SWT...tunggulah azab yg mana semua umat akan merasa pedihnya di masa akan datang,seandainya kita sbg umat menyokong perkara tersebut...

Anonymous said...

utusan melayu dh jd utusan meloya..

Khairul Anuar ( K.A ) said...

nak termuntah pn ada....

Anonymous said...

http://syukri2103.blogspot.com/2011/06/kartun-boikot-fitnah.html


korang nie nak cakap pun watla kajian dulu utusan ke,ape2 akhbar pun semua ada motif politik.baik kita jadi pendokong agama barulah mendokong parti...komen2 korang kat atas nie langsung tak memberikan apa2 idea...janan taksub parti!!!dah bye2 slamat beramal

ninest123 said...

jordan shoes, prada outlet, christian louboutin outlet, nike free, sac longchamp, longchamp, louboutin outlet, cheap oakley sunglasses, nike free, longchamp outlet, ugg boots, kate spade outlet, polo ralph lauren outlet, burberry, michael kors, gucci outlet, louboutin, oakley sunglasses, uggs on sale, nike outlet, polo ralph lauren outlet, ralph lauren pas cher, replica watches, louboutin pas cher, air max, nike roshe run, tory burch outlet, prada handbags, tiffany jewelry, oakley sunglasses, oakley sunglasses, ugg boots, louis vuitton outlet, louis vuitton, ray ban sunglasses, tiffany and co, longchamp outlet, nike air max, louis vuitton outlet, oakley sunglasses, air jordan pas cher, longchamp pas cher, louis vuitton, replica watches, ray ban sunglasses, louboutin shoes, nike air max, chanel handbags, louis vuitton, ray ban sunglasses

ninest123 said...

coach purses, ray ban pas cher, nike air max, coach outlet, sac guess, nike roshe, ugg boots, true religion outlet, north face, burberry, nike air max, tn pas cher, ralph lauren uk, michael kors outlet, true religion jeans, ray ban uk, converse pas cher, lacoste pas cher, true religion jeans, coach outlet, michael kors outlet, nike air max, oakley pas cher, hogan, hermes, vans pas cher, michael kors outlet, north face, nike free run uk, timberland, mulberry, michael kors outlet, replica handbags, hollister, hollister pas cher, michael kors, michael kors, abercrombie and fitch, michael kors outlet, air force, vanessa bruno, new balance pas cher, michael kors, michael kors, lululemon, nike blazer, kate spade handbags, true religion jeans, ugg boots, burberry outlet online

ninest123 said...

iphone cases, valentino shoes, north face outlet, converse outlet, vans, abercrombie and fitch, reebok shoes, herve leger, beats by dre, ray ban, nike trainers, lululemon, longchamp, louboutin, soccer jerseys, babyliss, insanity workout, wedding dresses, birkin bag, nike roshe, gucci, chi flat iron, nike air max, bottega veneta, mac cosmetics, hollister, nike air max, lancel, instyler, p90x workout, ralph lauren, nfl jerseys, asics running shoes, vans shoes, mcm handbags, north face outlet, mont blanc, jimmy choo shoes, hollister, hollister, oakley, timberland boots, soccer shoes, new balance, celine handbags, ferragamo shoes, converse, baseball bats, nike huarache, ghd

ninest123 said...

bottes ugg, canada goose, canada goose, toms shoes, ugg pas cher, pandora jewelry, ugg,uggs,uggs canada, montre pas cher, coach outlet, moncler, supra shoes, hollister, swarovski, moncler, replica watches, pandora jewelry, louis vuitton, juicy couture outlet, wedding dresses, moncler, links of london, canada goose, juicy couture outlet, louis vuitton, moncler, karen millen, pandora charms, moncler, ugg boots uk, swarovski crystal, pandora charms, ugg,ugg australia,ugg italia, louis vuitton, moncler, louis vuitton, canada goose outlet, thomas sabo, canada goose outlet, moncler, sac louis vuitton pas cher, doudoune canada goose, moncler outlet, marc jacobs, canada goose, canada goose uk