Main Pages

Monday, March 14, 2011

Facebook Bukan Sekadar Muka Buku

Haha....fb.fb.fb...hari2 kalau x tatap memg xleh...termasuk la ngn aku skali.Korang taw x sapa yg cipta fb ni dan bila start???? Jawapannya fb ni start pada tahun 2004 oleh Mark Zuckerberg yg merupakan seorang Mahasiswa Harvard University...Budak U tu...student lak tu....kalau dia bleh buat,aku pun leh buat..haha...



Gambar: Contoh akaun fb...fb aku ni...huhu






Gambar : Haha, Mark dok perli... tu



Di Malaysia fb mendapat sambutan yg sgt tinggi..Orang Malaysia biasa la..bila datang benda baru dia jadi terkejut dan semangat nak taw apa yg baguih nya fb ni.....Yg peliknya kalau aku p cybercafe...budak2 sekolah rendah lagi dah miliki akuan fb ni...aku dulu2 pun xmcm ni...beruntung orang zaman sekarang...Pak Cik2 Mak Cik2 pun xketinggalan juga...mst dalam 1 kampung setiap2 kawasan mesti ada akaun fb punya....huhu...xcaya tnya Pak Cik DIn Ujang dia pun ada fb..haha..Apa yg aku melalut ni...zaaaasss...

Fikir2 balik...aku dapat taw gak yg fb ni ada Kelebihan dan kekurangannya..Jom kita tgok di bawah ni setelah aku kaji la.....

Kelebihan...

1. Penampilannya mcm papan iklan..

2. Sign Up lebih mudah..

3. Boleh Chat..Ni yg bez...Bleh ngorat orang...haha

4. Mudah search nama,organisasi,alamat DLL

5. Mudah untuk komen,like..

6. Fb mcm blog gak...kirannya korang leh wat blog dlm ni.Cth mcm blog aku dlm fb ni.Msih baru lgi... - http://www.facebook.com/#!/pages/Blog-KA/184237991621438

7. Bleh share Video,Picture,Link. Bleh main game dlm fb & dapat challenge game ngn orang len

8.fb sebagai internet marketing tu..leh iklan2 mcm2..berkesan gak tu...

9.Layout yang simple...

10.Sesuai untuk semua umur...

11.Bleh jumpa kenalan2 lama yg sblum2 ni ki ta dah lama xjumpa

12.Elak budaya lepak n buang masa.huhu

13.Leh tag picture,video n dll...Byk lagi kot...korang kaji sendiri la...hehe..

Kekurangan Lak.....

1.Bleh menimbulkan fitnah kalaw2 pemilik akaun tu sendiri tidak mengawal dia punya fb.Cthnya seseorg simpan gmbar sexy2 leh jadi buah mulut orang....

2.Aplikasi yang terlalu byk dan tidak terbatas..

3.Bleh melalaikan jika terlalu lama mengadap fb sampai terlupa nk beribadat..huhu

4.Bleh bagi ancaman kepada pemerintah misalnya fb boleh merubah sesuatu kerajaan hasil dari ksedaran anak2 muda..p/s...- Kebaikan bagi para perjuangan yang menegakkan keadilan sj....

5.Dalang2 sindiket menjadikan fb untuk tujuan buat kerja xbermoral...

6.Ada lagi....korang fikir la...huhu

0 comments: