Main Pages

Saturday, March 19, 2011

Berita RTM & TV3 Mengampu?


Semakin hari , semakin menyampah kalau aku tgok laporan berita terutamanya stesen utama di Malaysia ni rtm & TV3.Mana tak nya hari2 terutama kalau sampai nak Pilihan Raya Kecil (PRK) diowg ni mula la dok mengampu memuji apa yang kerajaan ni buat semuanya bagus dan baik untuk rakyat padahal hnya indah dari khabar sehingga pihak yang lain tak baik..tak bagus…Sebagai COntoh…semasa PRK (DUN) Kerdau dah terbukti memang 100 percent media utama ni melapor dan turut berkempen supaya rakyat memilih calon BN…Aku cerita ni bukan pasal aku sokong PAkatan,BN ,tak kisah la parti apa pun. TAPI aku lebih memandang kepada di mana kebebasan dalam melaporkan sesuatu berita???….Xkan lah BN ja yang bertanding…yang Pakatan Rakyat media xlapor pun walau sesaat apa yg calon diowg buat…Penjuru saja ke pilihan raya yang calon itu bertanding??


Kalau korang perasan hari2 muka yg sama masuk tv..Dah la masuk tv dok janji mcm2 kat rakyat….Aku dok fikir xkan hari2 media dok lapor berita kebaikan pemerintah ja…xkan xda teguran langsung kat pemerintah..Apa tujuan media di tubuhkan..???Adakah hnya semata2 menyampaikan berita,mnyiarkan hiburan semata2 tanpa ada satu teguran langsung kepada Pemerintah??.Kadang2 berita yg disiarkan berunsur niat,memuji pemerintah mcm orang (parti ) lain tak boleh buat(tadbir)….

Wahai media2 sekalian ,rakyat makin cerdik terutama anak2 muda.….Kalau kat kampong,hulu2 tu boleh la media cuba tipu rakyat dengan mnyogok berita yang semuanya manis2 belaka tentang kerajaan ni…Ahaksss..naik menyampah aku…Patut la rakyat2 muda mula beralih ke media baru…

Kesimpulannya yg bleh aku buat kat sini tiada pemerintah yang akan kekal selama2nya dan akhirnya akan jatuh juga…. Buktinya boleh di lihat anak2 muda sudah positif memikir yang mana satu hak dan batil….

P/S- keluhan di atas hanyalah pandangan dan pemikiran yang PEncipta kurniakan kepada aku….

9 comments:

D i n said...

haha sampai naik mluat aku tengok politik skrg ni hoho!

Nur Farah Hani said...

fara ta sokong dua dua...so ta tengok sangat sal berita tv.. sebab politik negara semakin tidak dipahami.. so ta layak na memikirkan lagi.. ehehehe.. ;p

Khairul Anuar ( K.A ) said...

kalau korang dah faham xapa la...k.a cuma memberi pendapat ja..kdg2 geram toi....ni yg luah dlm blog...nk luah tmpat len xbleh....huhu

pak long said...

salam...
kita ni memang berbulu kalau tengok berita tibi RTM dan tibi 3 suku tu...nampak melebih-lebih....saman sekor kena bayaq jugak walau dok team depa...

pha is said...

betol2.. aq sokong...

Khairul Anuar ( K.A ) said...

taw xpa...malaysia ni srupa mesir la sistemnya......

Eel said...

tv= brainwash :-O

k.a said...

Ubah Sekarang...

cantekk said...

erm btol la tu, tem2 mcm ni mmg biasa pasal nk meraih undi..
be natural sudah,, lau pemimpin iklas, rakyat akan nmpk..tayah nk bdegar2 janji nk wat itu ini...
*xske sgt bincang hal politik,,tp ni pndpt sy je la..